Saturday, March 25, 2017

Perjalan meniti 30-1: just a feeling... missing...

Perjalanan meniti 30:1

lama tidak berkongsi rasa di sini...
dan selama itu banyak yg berlaku...
entah kenapa hari ni rasa rindu nak menulis...

dalam beberapa bulan saya sunyi dari dunia siber..
baik facebook, insta, whassap atau blog..
mencari diri selepas ujian demi ujian..
dan hari ni..
saya disini...
kerana rasa rindu untuk membaca tulisan tulisan lama..

Saya suka menulis..
kerana dengan tulisan saya..
saya belajar tentang kehidupan..
bila saya terlupa atau terleka..
tulisan tulisan ini akan datang kembali..
menyedarkan saya..
siapa saya dulu dan siapa saya sekarang...

kadang ada rasa rindu..
Rindu pada masa lalu..
untuk kembali ke zaman-zaman dulu..
zaman saya tidak terlalu leka dengan dunia..
zaman saya terlalu mendambakan ilmu..
zaman saya memenuhi kehidupan saya dengan segala ilmu..
baik ilmu kehidupan dunia..
atau ilmu menuju akhirat..
saya rindu untuk berada bersama-sama mereka..
yang turut sama dahagakan ilmu seperti saya..

kini..
masa terlalu mencemburui saya..
atau saya yang terlalu leka..
sehingga kadang tidak cukup masa untuk semua itu..
padahal masa yang Allah bagi tidak pernah kurang..
24 jam..tetap sama..
Apakah kerana dosa yg menggunung..
maka masa saya disempitkan..
=(

Allah..
Sukar menggambarkan perasaan yang saya hadapi...
Sukar dan terlalu sukar...
Dan rindu ini..
Entah kenapa beratnya tidak tertanggung..



No comments:

Post a Comment