Tuesday, January 22, 2013

Pedulikan apa yang orang kata


Saya hidup dengan prinsip 
'saya tidak kisah apa yang orang lain kata'.....
Terpulang kepada yang tidak mengenali siapa saya untuk menghakimi saya...
yang mengenali saya untuk menghukum saya....

Saya sudah biasa hidup dikelilingi apa yang orang kata...
Maka sudah sampai masanya 
biarlah apa yang orang nak kata...
Kerana apa yang mereka kata takkan menjadikan hidup saya lebih baik......

Sikap manusia memang suka menjaga tepi kain orang lain....
Yang buruk digosipkan. 
Yang baik disibukkan. 
Kita tak boleh menutup mulut orang. 
Maka biarkan sajala...
Bila sudah penat nanti berhentila....

Maka pedulikan dan pekakkan telinga butakan mata......
Teruskan hidup seperti biasa...
Jangan dikisahkan apa yang orang kata..
Yang penting jangan kita sibuk dengan hal orang lain....

-masih belajar

No comments:

Post a Comment